Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Lipinach

Jeżyki - piosenki wierszyki i zabawy

Podajmy sobie ręce

Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,

a my tacy mali, mali jak kropelki.

Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce

przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką,

nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.

Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie …….

Chociaż nas czasem dzielą nieprzebyte góry,

nieskończone drogi, zachmurzone chmury.

Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie …….

Nie chcę cię

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać

Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.

 

Dzieci ustawione parami do siebie. Na słowa „nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać” wykonują ręką gest wskazujący odejście i odsuwają się od siebie. Na słowa „chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj” przysuwają się do siebie jednocześnie wskazują ręką gest „chodź”. Podają sobie ręce jak w piosence i obracają się dookoła.

 

Poszło dziewczę po ziele

Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele (chód w miejscu)

Nazbierało niewiele, niewiele, hej! (skłony i jakby zbieranie)

Przyszedł do niej braciszek, (dzieci pokazują na siebie i trzykrotne tupnięcie)

połamał jej koszyczek (dzieci rozkładają ręce i trzykrotne klaśnięcie)

Oj, ty, ty, oj, ty, ty (grożenie palcem prawej, potem lewej ręki)

za koszyczek zapłać mi (obrót dookoła z trzymaniem rąk na biodrach)

 

Uciekaj myszko

Uciekaj myszko do dziury

Bo cię tam złapie kot bury

A jak cię złapie kot bury

To cię obedrze ze skóry.

 

(jedno dziecko jest kotem, drugie myszką, pozostałe tworzą koło. Myszka stoi w kole, kot poza nim. Kot próbuje dostać się do środka, ale dzieci trzymające się za ręce w kole starają się go nie wpuścić. Jeśli wejdzie do koła, inne dzieci szybko wypuszczają myszkę przez podniesienie rąk i zaraz opuszczają, zatrzymując kotka. Polowanie trwa tak długo aż kot dotknie myszkę.)

 

Woogie – boogie

1. Do przodu prawą rękę daj, do tyłu lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią (dzieci stoją

w kole, prawą rękę wystawiają do przodu, lewą do tyłu i potrząsają nimi)

 Ref. Bo przy woogie – boogie, boogie (ruszanie biodrami)

trzeba zręcznie kręcić się (obrót)

no i klaskać w dłonie swe (5 klaśnięć)

raz, dwa, trzy! (łapiemy się za ręce)

Woogie – boogie, ahoj! (kroki do przodu, na słowo „ahoj” podskok)

Woogie – boogie, ahoj! (cofamy się do tyłu, na hasło „ahoj” podskok)

Woogie – boogie, ahoj! (podejście do przodu, podskok)

I od nowa zaczynamy taniec ten! (wracamy na swoje miejsce, kręcąc się w kółko)

2. Do boku prawą rękę daj, do boku lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią

3. Do góry prawą rękę daj, do dołu lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią

4. Do przodu prawą nogę daj, do tyłu prawą nogę daj i potrząsać trzeba nią

5. Do przodu lewą nogę daj, do tyłu lewą nogę daj i potrząsać trzeba nią

 

Zuch

Idzie zuch (marsz), wicher dmucha (machanie rękami w górze)

i do tyłu ciągnie zucha (ciągniemy osobę przed nami do tyłu),

ale zuch się nie przejmuje i wesoło maszeruje! (marsz do przodu).

1. Przygotował zuch dwie ręce, tylko dwie, bo nie ma więcej

Ręka lewa, ręka prawa, dla nas zuchów to zabawa!

2. Przygotował zuch dwie nogi do dalekiej długiej drogi

Noga lewa, noga prawa, dla nas zuchów to zabawa!

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Lipinach

 

Lipiny 14

92-701 Lipiny

 

tel./fax: 42 6484212

tel. kom.: 507045237

 

e-mail: sekretariat@splipiny.pl

mapka