Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Lipinach

Zestaw kilku ćwiczeń wspomagających plecy podczas pracy zdalnej (przy komputerze) dla uczniów i  nie tylko.

 

Ćwiczenia prostujące plecy, czyli sposoby na korekcję postawy po długotrwałej pracy przy komputerze – „oderwij się od kompa” Ćwiczenia na proste plecy,  zasady:

• Ćwiczenia wykonuj 4-5 razy w tygodniu. Możesz traktować je jako samodzielny trening lub włączyć do swojego dotychczasowego planu treningowego.

• Dbaj o systematyczność – pierwsze efekty powinny pojawić się po ok. 3-4 tygodniach. 

• Wykonując ćwiczenia pamiętaj o stabilizacji sylwetki – zawsze utrzymuj wciągnięty brzuch, proste plecy (nie zaokrąglaj ich!), napięte pośladki. Każdy ruch wykonuj symetrycznie, tzn. na jedną i na drugą stronę ciała. W ten sposób zachowasz równowagę mięśniową.

• Nie zapomnij o rozgrzewce i rozciąganiu. Przed przystąpieniem do ćwiczeń poświęć przynajmniej 5 minut na ogólny rozruch (np. trucht w miejscu, pajacyki, krążenie ramion, krążenie bioder). 

• Po skończonym treningu poświęć minimum 5 minut na rozciąganie, zwłaszcza mięśni pleców.

Czytaj więcej: Zestaw kilku ćwiczeń wspomagających plecy

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Lipinach

 

Lipiny 14

92-701 Lipiny

 

tel./fax: 42 6484212

tel. kom.: 694410220, 507045237

 

e-mail: sekretariat@splipiny.pl

 

SKRZYNKA ZAUFANIA