Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Lipinach

Informujemy, że dnia 02 maja 2024 r. szkoła będzie nieczynna, zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym dyrektora szkoły w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy w zamian za święto przypadające w sobotę (art. 130 § 2 ustawy z dnia 66 czerwca 1974 roku Kodeks pracy). Za utrudnienia przepraszamy.

Wycieczka do Elbląga, Fromborka i Malborka

W dniach 8-10.10.2018r. uczniowie klas IV-VIII wraz ze swoimi opiekunami pojechali na wycieczkę do Elbląga, Fromborka i Malborka, której głównym celem było poznanie architektury gotyckiej.

Pierwszego dnia po drodze zwiedzaliśmy renesansowy ratusz w Chełmnie, kościół farny z kaplicą Matki Boskiej Chełmińskiej, mury obronne. Następnie byliśmy w zamku w Gniewie. Potem przejechaliśmy do katedry gotyckiej w Pelplinie, gdzie pani przewodnik opowiadała historię tego pięknego miejsca. Stamtąd udaliśmy się do Szczutowa, gdzie mieścił się nasz ośrodek kolonijno-wypoczynkowy „Alga”.

Drugiego dnia odbyliśmy wycieczkę autokarową wokół Zalewu Wiślanego. Oglądaliśmy Rynek w Elblągu oraz Bramę Targową z 1319. Następnie udaliśmy się do Fromborka, gdzie zwiedzaliśmy fortyfikacje na Wzgórzu Katedralnym. Niezapomnianym przeżyciem było wejście na wieżę widokową, z której można było podziwiać panoramę miasta. Na koniec spędziliśmy miłe chwile w Planetarium. Po obiadokolacji i krótkim odpoczynku uczniowie grali między  innymi w kręgle, a potem rozpoczęliśmy dyskotekę.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy wraz z przewodnikiem na wycieczkę do Malborka. Wszyscy byli pod wrażeniem twierdzy gotyckiej, w której mieścił się Zakon Krzyżacki. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Grudziądz, miasto gotyckich spichlerzy położone na skarpie wiślanej. Weszliśmy na Zamkową Górę, skąd podziwialiśmy niezwykle piękne widoki na pradolinę Wisły z wieży Klimek.Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i uśmiechnięci.